Achterhoeks Mooiste – HappyNurse

Volop mogelijkheden voor zorgprofessionals

Waar ga je als Achterhoekse (zelfstandige) zorgprofessional heen als je werk zoekt? Werk waar je blij van wordt? Juist, HappyNurse. Dit uitzend- en bemiddelingsbureau staat bekend om persoonlijke aandacht en een gemoedelijke sfeer. Ze hielpen al vele regionale instellingen zoals ziekenhuizen, gehandicaptenzorg, ouderenzorg en GGZ instellingen aan de juiste match.

Gemiddeld werken recruiters zo’n 9 maanden op dezelfde plek. Dit ‘jubileum’ hebben franchisenemer Sigrid de Groot en recruiter Fabiënne Roelofs al ruimschoots behaald. Het werkplezier straalt ervan af als we ze spreken in hun kantoor aan de Nijverheidsweg in Doetinchem. Hier ontvangen ze ook de kandidaten, en organiseren ze 2 keer per jaar een borrel voor alle professionals.

Ambitie

Sigrid is geboren en getogen in de Achterhoek en wilde graag in de regio werken: ‘In 2018 begon ik hier als intercedent, met als ambitie om ooit een keer franchisenemer te worden. Deze vestiging bestond toen nog uit 4 medewerkers op kantoor. Sinds januari 2022 heb ik de leiding, en zijn we met 10 medewerkers. Van wie het merendeel inmiddels trouwens ook al langere tijd in dienst is. Iedere week zijn er zo’n 175 zorgprofessionals via ons aan het werk bij diverse zorginstellingen in de regio.’

Van zorgprofessional naar recruiter bij HappyNurse

Fabiënne ging in 2017 via HappyNurse aan het werk als begeleider in de zorg. Eind 2022 zocht ze een andere uitdaging, en bleek ze die bij de vestiging van HappyNurse in Apeldoorn te kunnen vinden. Ze werd recruiter. ‘Ik kende de doelgroep en het vakgebied natuurlijk al goed, maar kreeg nu ook de kans om alles over recruitment te leren.’ Toen ze naar de Liemers verhuisde, kwam ze ook voor het werk naar de vestiging in Doetinchem.

'Voor mij is een dag geslaagd als een opdrachtgever en kandidaat blij zijn.’

Eerlijkheid duurt het langst

‘Wat me hier meteen opviel is dat de lijntjes kort zijn. Verder we nemen de tijd om met iedere kandidaat een uitgebreid gesprek te voeren. Ik heb meestal zo’n 3 gesprekken per dag, dat is prettig. Soms gaat een kandidaat na zo’n gesprek zich toch eens oriënteren op bijvoorbeeld de ouderenzorg of kinderopvang. Maar als ik denk dat een kandidaat ergens niet gelukkig van wordt, dan zeg ik het ook eerlijk. Voor mij is een dag geslaagd als een opdrachtgever en kandidaat blij zijn.’

Wafels bakken

Ook voor Sigrid staan tevreden klanten én tevreden werknemers voorop. Zo ging er afgelopen jaar nog een team van HappyNurse naar Markenheem om daar in een kraampje wafels te bakken. ‘Dat was zo’n leuke middag voor de bewoners daar. Ik had mijn dochter thuis, dus kon helaas niet helpen, maar ging wel even samen met haar kijken. Als je dan je dochter vrolijk rond ziet lopen bij een klant en je medewerkers met een brede glimlach bezig ziet, dan is het plaatje compleet.’

Droombudget

Met kerst gaf Sigrid alle medewerkers, naast een Rituals pakket, nog een andere bijzondere verrassing. Fabiënne: ‘We kregen een kaartje met een droombudget. Kortom: je mocht zelf iets kiezen waar jij gelukkig van werd. Er kwamen hele leuke wensen voorbij, zoals een wijncursus, motorkleding, pianolessen en een tattoo. Misschien had ik nog wel de meest originele droom. Mijn hobby is paaldansen en sinds kort heb ik een eigen paal in huis. Ideaal om met een druk gezin van 4 kinderen toch thuis te kunnen sporten. Wie kan nu zeggen dat ze zoiets van haar werkgever krijgt?’

Zoek jij een leuke uitdagende functie in de zorg?

Check de site!

Magazine

Een greep uit ons magazine

Terug naar boven

Overwachte Hoek maakt gebruik van cookies.

We gebruiken noodzakelijke cookies om onze website goed te laten werken. Met jouw toestemming plaatsen wij statistische cookies die worden gebruikt om de website te testen en te verbeteren. Als je marketingcookies accepteert delen we informatie over jouw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Geef hieronder aan welke categorie cookies we mogen plaatsen.

Lees meer

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Lees meer

Statistische cookies helpen eigenaren van websites begrijpen hoe bezoekers hun website gebruiken, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren.

Lees meer

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker. Deze advertenties worden zo waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.